Utplassering Høst

Uke 1

Tirsdag 3. Oktober
Da ble jeg og montør først sendt ut for å montere opp en PAX vifte på ett bad, der la jeg opp kabelen og koblet bryteren til viften.


Når vi var ferdige med dette så dro vi videre til Tresfjorden for å legge en varmekabel
Resten av dagen brukte vi på å legge opp stikk og brytere i en garasje i Tresfjorden.

Onsdag 4. Oktober
Da var vi i Bud og monterte ei varmepumpe



Torsdag 5. Oktober
Da ble jeg med en montør til Vågstranda i ett gammelt hus for å bytte ut en del av det elektriske i huset.

Her er noe av det jeg bytta.

Fredag 6. Oktober
Da var jeg i ett bolighus og monterte opp ei lampe på ett kjøkken og ei i stua


Etter dette var vi på en firemannsbolig for komplettering


Uke 2

Tirsdag 17. Oktober
Da var vi ute og sjekket en feil på styringen i en vaskehall. Vi måtte kontakte ett firma i sverige fordi det var de som hadde levert systemet og det viste seg at problemet låg i kortleseren ute.

Etter dette var jeg og monterte opp spotter og stikk på ett kjøkken og i ei stue


Onsdag 18. Oktober
På starten av dagen så var vi ute og skifta ei pumpe i en kloakk
Når vi var ferdige med dette dro vi videre til en firemannsbolig for kompettere en av boligene.

Torsdag 19. Oktober
Monterte opp inntakskap og la opp rør inn i huset, siden vi ikke hadde kabelen vi trengte dro vi videre for å fortsette på koplettering i firemannsboligen.



Fredag 20. Oktober
Da var vi ute og tok service på 3 varmepumper noen helt ute i fiksdalen og fylte gass på en i Tresfjorden, dette har jeg desverre ikke bilder ifra.

Uke 3

Tirsdag 24. Oktober
Da var vi i Tomrefjorden og monterte opp ei toshiba varmepumpe.

Onsdag 25. Oktober
Da var jeg og montør på ei hytte på tomrafjellet. Der la vi opp røranlegg og satt opp sikringskap.


Torsdag 26. Oktober
Da ble jeg og montør sendt ut for å koble opp lysarmaturer med bevegelsessensor og sette opp sikringskap i en lagerhall.



Fredag 27. Oktober
Da ble vi sendt ut for å montere opp ei varmepumpe og bytte en gammel alarmsentral til en ny en.

Ny

Gammel

Kommentarer

  1. Det ser ut at du har hatt en interessant praksisperiode med varierte arbeidsoppgaver, som er et godt utgangspunkt for å bli kjent med elektrikeryrket. Bloggen din er strukturert og leservennlig med en fin balanse mellom tekst og bilder.
    Det jeg savner er informasjon om bedriften og en refleksjon på hva nytt du har lært i denne praksisperioden.

    SvarSlett

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

Utplassering vinter